پرداخت در محل دانا حمل


معرفي سرويس پرداخت در محل دانا حمل


امروزه با پيشرفت تکنولوژي امکان خريد مشتري بدون ثبت سفارش وجود دارد، افراد مي‌ توانند هزينه کالاي مورد نظر خود را به صورت پرداخت در محل با استفاده از درگاه هاي واسطه، سيستم هاي اعتباري، سايت هاي معتبر، درگاه هاي بانکي و … پرداخت کنند.


در فروشگاه هاي اينترنتي مهمترين مرحله خريد پرداخت صورتحساب توسط خريدار است، يکي از مهمترين روش هايي که اعتماد مشتريان جلب مي کند، ارائه روش هاي مختلف براي پرداخت است. مشتريان اگر بتوانند در زمان تحويل کالا هزينه آن را پرداخت کنند، مطمئناً به آن سايت يا شرکت اعتماد خواهند کرد.شرکت دانا حمل با ارائه خدمت پرداخت درب منزل اين امکان را در اختيار مشتريان قرار داده است که با خيالي اسوده کالاي مورد نظر خود را خريداري کنند. ما در اين مطلب مي خواهيم درباره سرويس پرداخت در محل نکاتي را عنوان کنيم، به شما پيشنهاد مي ‌کنيم که تا پايان با ما همراه باشيد.


 


پرداخت بعد از تحويل کالا


روش هاي پرداخت توسط مشتري شامل پرداخت نقدي، پرداخت اقساطي، پرداخت درب منزل و پرداخت اعتباري مي شود؛ هر کدام از اين موارد ابزار خاص خود را مي طلبد. براي مثال افرادي که پرداخت نقدي را انتخاب مي کنند بايد توسط درگاه هاي بانکي و يا واسطه هزينه کالا را بپردازند. يکي از سرويس‌هاي قابل اعتماد براي مشتري و فروشنده سرويس پرداخت در محل مشتري است؛ پرداخت در محل به معناي خريداري کالا از يک سايت است که مشتري بايد بعد از دريافت کالا مبلغ را به پيک و يا نماينده فروشنده تحويل دهد.


 


ويژگي هاي سرويس پرداخت در محل چيست؟


انتخاب هر نوع از پرداخت ويژگي هاي خاص خود را دارد، ويژگي پرداخت درب منزل باعث بالا بردن اعتماد مشتريان و همين طور بالا رفتن بازده  فروشگاه ها مي شود. در اين روش واريز نقدي تنها در زمان دريافت کالا در محل امکان پذير است. در روش پرداخت درب منزل هيچ گونه پيش پرداخت آنلاين و يا حواله بانکي نياز نيست،اصطلاحاً به اين کار جمع ‌آوري هنگام تحويل مي گويند. معاملاتي اينترنتي با استفاده از وجه نقد و يا ساير اشکال بدون وجه امکان پذير از جمله استفاده از کارت هاي اعتباري امکان پذير است، بنابراين نيازي نيست که حتماً پول به صورت نقدي و فيزيکي پرداخت شود. افراد مي ‌توانند با فروشگاه هايي که ويژگي پرداخت در محل را براي فروش کالاهاي خود اعمال نکرده‌ اند تماس بگيرند و انتظارات خود را بيان کنند.


ويژگي‌هاي مثبت پرداخت درب منزل



  1. فروشگاه هايي که از روش پرداخت درب منزل براي فروش کالاهاي خود به صورت اينترنتي استفاده مي کنند، معمولاً با افزايش اعتماد مشتري رو به رو مي شوند. يکي از سياست‌هاي فروشگاه هاي اينترنتي همين موضوع است، زيرا مشتري با ديدن و لمس کالا مي تواند مبلغ را با اعتماد پرداخت کند. يکي از اصول مارکتينگ همين قضيه است که باعث جلب رضايت و اعتماد مشتري نسبت به فروشگاه مي شود.

  2. کالاهايي که به تاييد مشتري نيازمند هستند براي دريافت هزينه بايد از روش پرداخت در محل استفاده کنند. فروشگاه هاي اينترنتي معتبر موظف هستند که از روش پرداخت درب منزل را براي مشتريان فعال کنند، براي مثال کالاهايي مانند لباس، کيف، کفش و … که نيازمند ديدن جنس و تاييد مشتري هستند بهتر است که به صورت پرداخت در محل هزينه ان ها دريافت شود که فرد بعد از ديدن شکل ظاهري و تاييد سايز براي پرداخت مبلغ اقدام کند.

  3. موارد سودمندي بسياري در روش پرداخت درب منزل وجود دارد، يکي ديگر از موارد سودمند شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات هستند. براي مثال نيروي انساني بيشتري براي انجام فروشگاه هاي اينترنتي مورد نياز هستند اين موضوع باعث اشتغال زايي در جامعه مي‌شود. دانا حمل به افرادي که قصد خريد انلاين دارند اما نميخواهند وجه را انلاين پرداخت کنن اين امکان را مي دهد که بعد از دريافت کالا و در محل گيرنده پرداخت صورت بگيرد.


 


ويژگي هاي منفي پرداخت در محل



  1. روش پرداخت درب منزل يا محل کار باعث از بين رفتن و دوري از روح فروش آنلاين مي شود؛ اين موضوع بدان معناست که جامعه روز به روز به سوي فروش آنلاين پيش مي رود. معمولاً افرادي که چند خريد آنلاين موفق را تجربه مي کنند، ترجيح مي دهند که تمام کارهاي فروش، دريافت و خريد مايحتاج زندگي را به صورت آنلاين انجام دهند. فروشگاه هاي بزرگي همچون آمازون پروسه تحويل کالا را امروزه توسط ربات ها طراحي کرده است، به اين صورت که براي تحويل دادن کالا به مقصد ديگر نيازي به نيروهاي انساني نيست.

  2. نکته منفي ديگر در سيستم پرداخت در محل اين است که براي بعضي از اجناس و کالاها نمي ‌توان از گزينه پرداخت در محل استفاده کرد. اين ويژگي درباره کالاهايي که تاريخ انقضا دارند ايا اجناس خوراکي هستند صادق است؛ براي مثال افرادي که ميوه و خوراکي سفارش مي دهند نمي ‌توانند از خدمات پرداخت در محل بهره بگيرند، زيرا در صورت عدم خريد و عدم پرداخت پول به کالا خسارت وارد مي شود و به هر دليلي بازگشت کالا باعث خرابي آن مي شود.

  3. يکي ديگر از نکات منفي خدمات پرداخت در محل مشتري اين است که فردي که مامور تحويل کالا است و مبلغ را دريافت مي کند، بايد فردي قابل اعتماد باشد. اهميت اين موضوع در خدمات پرداخت در محل زماني اشکار مي شود که فروش در خارج از شهر و شهرستان باشد، بنابراين فروشگاه هاي اينترنتي حتماً بايد از افراد معتمد براي کار کردن در اين سيستم استفاده کنند.


سيستم پرداخت در محل مشتري


امروزه با توجه به شلوغي بازارها، خطر ابتلا به کرونا، آلودگي هوا، اتلاف وقت و انرژي، بسياري از افراد به خريد اينترنتي روي آورده اند. کاربران فضاي مجازي به سايت هاي فروشگاهي مراجعه کرده و محصولات مورد نياز خود را از آن جا خريداري مي ‌کنند، اما در قبال اين اعتماد مي خواهند که به فروشگاه ها خدمات پرداخت در محل را براي آن ها فعال کنند؛


شرکت دانا حمل ارايه دهنده سرويس ويژه فروشگاه هاي اينترنتي با نام حمل و نقد (cod) مي باشد تفاوت سرويس COD دانا حمل با رقباي خود اين است که فروشندگان کالا پس از عقد قرارداد با دانا حمل و ثبت شماره حسابشان در سامانه هاي پرداخت دانا حمل، مبالغ وصول شده کالاهاي خود را آنلاين و مطابق با قوانين شاپرک در حساب هاي خود دريافت مي کنند. و عملا مانند زماني است که فروشنده دستگاه کارت خوان خود را به محل خريدار ارسال کرده.


در سال هاي اخير يکي از اصلي ترين تقاضاي مشتريان سرويس  پرداخت در محل فروشگاه هاي اينترنتي است، زيرا يک پل ارتباطي و اعتمادي بين مشتري و فروشنده را شکل مي دهد. کاربري که به روند فروش جنس کالا و همين طور اعتماد به سايت فروشگاهي، خريد خود را انجام مي دهد، اگر تجربه خوبي از اين خريد به دست آورد مطمئناً باز هم اقدام به خريد اينترنتي مي کنند و ديگران را نيز تشويق خواهد کرد که از آن فروشگاه اينترنتي مطمئن خريد کنند.


اين موضوع باعث بالا رفتن بازدهي فروشگاه ميشود نکته ديگر که فروشگاه ها بايد به  آن توجه خاصي داشته باشند اين است که اطلاعات مشتريان بايد محرمانه باشد امروزه با وجود ي ها و سواستفاده هاي شخصي از اطلاعات افراد فروشگاه ها بايد دقت بيشتري داشته باشند و امانت داره اطلاعات مهم مشتريان خود بوده تا بتوانند رضايت حداکثري مشتريان خود را بدست آورند و  در بين مردم محبوبيت بيشتري کسب کنند.